Předchozí část článku
     Zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání
			 výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů (tzv. zákon o uznávání
			 výsledků dalšího vzdělávání), nabývá účinnosti až od 1. srpna 2007 a
			 změny ZDP související se zavedením nových dvou forem daňových výhod motivující
			 fyzické osoby k účasti na systému dalšího vzdělávání přináší v části sedmé.
1.1 ÚHRADA ZA ZKOUŠKY OVĚŘUJÍCÍ VÝSLEDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
			 JAKO NOVÁ NEZDANITELNÁ ČÁST ZÁKLADU DANĚ
     První formu daňové výhody motivující fyzické osoby k
			 dalšímu vzdělávání představuje s účinností od 1. 8. 2007 nová nezdanitelná
			 část základu daně ve výši úhrady za zkoušky ověřující výsledky dalšího
			 vzdělávání.
     V ust. § 15 ZDP byl
			 doplněn nový odstavec 8, podle kterého si může poplatník od základu daně
			 odečíst úhrady za zkoušky ověřující výsledky dalšího vzdělávání podle zákona č.
			 179/2006 Sb., pokud nebyly hrazeny zaměstnavatelem ani nebyly uplatněny jako
			 výdaj podle
			 § 24 ZDP poplatníkem s příjmy podle
			 § 7 ZDP, nejvýše však do stanovených ročních limitů. Novou
			 nezdanitelnou část základu daně lze odečíst nejvýše do výše 10 000 Kč, u
			 poplatníka, který je osobou se zdravotním postižením, lze takto odečíst až
			 13 000 Kč a, jedná-li se o poplatníka, který je osobou s těžším zdravotním
			 postižením, pak až 15 000 Kč.
     Zbývající změny stanoví postup při uplatnění
			 této nové nezdanitelné části základu daně při ročním zúčtování záloh a daňového
			 zvýhodnění u poplatníka s příjmy podle
			 § 6 ZDP (u zaměstnance):
- do ust. § 38k odst. 5
				  ZDP bylo doplněno nové písm. j), podle kterého zaměstnavatel u
				  zaměstnance s podepsaným prohlášením k dani přihlédne při výpočtu daně v rámci
				  ročního zúčtování záloh a daňového zvýhodnění k nové nezdanitelné částce
				  základu daně uvedené v
				  § 15 odst. 8 ZDP, podepíše-li
				  poplatník (zaměstnanec) do 15. února za bezprostředně uplynulé zdaňovací období
				  písemné prohlášení o tom, v jaké výši zaplatil úhrady za zkoušky ověřující
				  výsledky dalšího vzdělávání podle
				  § 15 odst. 8 ZDP. Dosavadní
				  písm. j) bylo novelou označeno jako písm. k). 
- do ust. § 38l odst. 1
				  ZDP bylo doplněno nové písm. l), podle kterého nárok na snížení
				  základu daně o novou nezdanitelnou částku prokazuje zaměstnanec zaměstnavateli
				  (plátci daně) potvrzením o výši zaplacené úhrady za zkoušku ověřující
				  výsledky dalšího vzdělávání podle zákona o ověřování a uznávání výsledků
				  dalšího vzdělávání (odkaz na zákon č. 179/2006 Sb.). 
     To znamená, že fyzická osoba s příjmy podle
			 § 6 ZDP (zaměstnanec) může odpočet nové nezdanitelné
			 části základu daně uplatnit po uplynutí roku u zaměstnavatele v žádosti o roční
			 zúčtování záloh a daňového zvýhodnění na základě předloženého potvrzení o výši
			 zaplacené úhrady za zkoušku ověřující výsledky dalšího vzdělávání, anebo příp.
			 v přiznání k dani z příjmů fyzických osob u správce daně. Podmínkou ovšem je,
			 že tyto úhrady za zkoušky ověřující výsledky dalšího vzdělávání za něj
			 nezaplatil v průběhu zdaňovacího období jeho zaměstnavatel.
1.2 ÚHRADA ZA ZKOUŠKY OVĚŘUJÍCÍ VÝSLEDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
			 JAKO DAŇOVÝ VÝDAJ U POPLATNÍKA S PŘÍJMY PODLE
			 § 7 ZDP
     Druhá forma daňové výhody motivující fyzické osoby v
			 systému dalšího vzdělávání přichází v úvahu pouze u poplatníků s příjmy podle
			 § 7 ZDP. Podle § 24 odst. 2 nového písm. zv) ZDP může
			 tento poplatník uplatnit úhrady za zkoušky ověřující výsledky dalšího
			 vzdělávání (podle zákona č. 179/2006 Sb.) nově jako daňový výdaj, jestliže
			 souvisejí s jeho podnikatelskou nebo jinou samostatně výdělečnou činností,
			 nejvýše však 10 000 Kč. U poplatníka, který je osobou se zdravotním
			 postižením, lze za zdaňovací období odečíst až 13 000 Kč, jedná-li se o
			 poplatníka, který je osobou s těžším zdravotním postižením, až 15 000
			 Kč.
     To znamená, že fyzická osoba s příjmy podle
			 § 7 ZDP (poplatník s příjmy z podnikatelské nebo jiné
			 samostatné výdělečné činnosti) má dvě možnosti, jak tuto daňovou výhodu
			 uplatní. Úhradu za zkoušky ověřující výsledky dalšího vzdělávání si může
			 odečíst od základu daně podle
			 § 15 odst. 8 ZDP v daňovém přiznání, anebo
			 si ji může uplatnit jako daňový výdaj podle
			 § 24 odst. 2 písm. zv) ZDP, ovšem
			 jen za předpokladu, že toto další vzdělávání souvisí s jeho podnikatelskou nebo
			 jinou samostatně výdělečnou činností.
     Podle ust.
			 § 227 až 235 nového ZP
			 zaměstnavatel pečuje o odborný rozvoj zaměstnanců, kterým se rozumí zaškolení a
			 zaučení (u zaměstnanců, kteří nastupují do zaměstnání bez kvalifikace), odborná
			 praxe absolventů škol, prohlubování kvalifikace a zvyšování kvalifikace.
     Prohlubováním kvalifikace se rozumí její
			 průběžné doplňování, udržování a obnovování, kterým se nemění její podstata a
			 které umožňuje zaměstnanci sjednaný výkon práce (může jít o školení, studium
			 nebo jiné formy vzdělávání). Prohlubování kvalifikace se považuje za výkon
			 práce, za který náleží zaměstnanci mzda nebo plat (zaměstnanec je povinen
			 prohlubovat si svoji kvalifikaci). Výdaje na prohlubování kvalifikace hradí
			 zaměstnavatel a zaměstnanec se na tom může podílet (např. může být též uzavřena
			 tzv. kvalifikační dohoda).
     Zvýšením kvalifikace se rozumí změna hodnoty
			 kvalifikace (zvýšení, získání nebo rozšíření). Jedná se o školení, studium,
			 vzdělávání, nebo jinou formu přípravy k dosažení vyššího stupně vzdělání, která
			 je v souladu s potřebou zaměstnavatele. Zaměstnanci po dobu zvyšování
			 kvalifikace přísluší pracovní volno s náhradou mzdy nebo platu, která se
			 posoudí u zaměstnance jako zdanitelný příjmem ze závislé činnosti a u
			 zaměstnavatele jako daňový výdaj - náklad. Zaměstnavatel může se zaměstnancem v
			 těchto případech uzavřít tzv. kvalifikační dohodu.
     Na straně zaměstnavatele jsou podle
			 § 24 odst. 2 písm. j) bod 3 ZDP za
			 daňově uznatelné prohlášeny výdaje (náklady) na vzdělávání a rekvalifikaci
			 zaměstnanců zabezpečovanou jinými subjekty. Vzdělávání zaměstnanců ZDP blíže
			 nedefinuje a lze za něj tedy považovat - v souladu s novým zákoníkem práce -
			 jak výdaje zaměstnavatele vynaložené na prohlubování kvalifikace, tak i na
			 zvyšování kvalifikace včetně školení, studia, nebo jiné formy přípravy k
			 dosažení vyššího stupně vzdělání. Pokud ovšem vzdělávání nesouvisí s podnikáním
			 zaměstnavatele, resp. není v souladu s jeho potřebami, nelze výdaje na takové
			 vzdělávání považovat u zaměstnavatele za daňově uznatelné.
     Podle § 6
			 odst. 9 písm. a) ZDP jsou od daně z příjmů osvobozeny částky
			 vynaložené zaměstnavatelem na doškolování zaměstnanců za podmínky, že souvisí s
			 předmětem činnosti zaměstnavatele (je v zájmu zaměstnavatele). Toto osvobození
			 se nevztahuje na částky vyplacené zaměstnancům jako náhrada za ušlý příjem
			 (náhrada mzdy, studijní příspěvek apod.) za dobu nepřítomnosti zaměstnance.
			 Doškolováním se rozumí všechny formy vzdělávání včetně rekvalifikací (§ 108 až 110 zákona č. 435/2004 Sb., o
			 zaměstnanosti), při kterých se nejedná o získání vyššího stupně vzdělání. Za
			 doškolování nelze považovat např. studia na střední škole při zaměstnaní,
			 které končí např. maturitní, závěrečnou zkouškou či absolutoriem, nebo studia
			 na vysokých školách v rámci akreditovaného studijního programu - bakalářského,
			 magisterského a doktorského (které se považuje za tzv. soustavnou přípravu
			 dítěte na budoucí povolání). Za doškolování nelze považovat ani školení,
			 studium nebo jinou formu vzdělávání, které nesouvisí s předmětem činnosti
			 zaměstnavatele (které není v souladu s potřebami zaměstnavatele). To znamená,
			 že výdaje vynaložené na vzdělávání zaměstnance, při kterém je dosažen vyšší
			 stupeň vzdělání nebo které není v souladu s potřebami zaměstnavatele, by se na
			 straně zaměstnance muselo posoudit dle cit. ustanovení jako zdanitelný příjem
			 ze závislé činnosti.
     Podle § 6
			 odst. 9 písm. d) ZDP je osvobozeno od daně z příjmů u
			 zaměstnance nepeněžní plnění hrazené zaměstnavatelem ze stanovených zdrojů
			 (např. FKSP, sociálního fondu, ze zisku po zdanění případně na vrub daňově
			 neuznatelných výdajů (nákladů) a poskytnuté zaměstnanci nebo jeho rodinným
			 příslušníkům ve formě možnosti používat vzdělávací zařízení. To tedy znamená,
			 že pokud by zaměstnavatel hradil zaměstnanci z vymezených finančních prostředků
			 např. studium, které vede k získání vyššího stupně vzdělání nebo které není v
			 souladu s potřebami zaměstnavatele, jednalo by se na straně zaměstnance o
			 příjem osvobozený od daně z příjmů ze závislé činnosti, ze kterého se neplatí
			 ani pojistné.
     Od 1. 1. 2007 je také možné, aby nepeněžní
			 plnění ve formě možnosti použití vzdělávacích zařízení poskytoval
			 zaměstnavatel zaměstnancům za podmínek stanovených v režimu nového ust.
			 § 24 odst. 2 písm. j) bod 5 ZDP
			 (jako zaměstnanecký benefit). V takovém případě by se ovšem zmíněné nepeněžní
			 plnění u zaměstnance posoudilo jako zdanitelný příjem ze závislé činnosti, ze
			 kterého by se platilo též pojistné a na straně zaměstnavatele nově jako daňový
			 výdaj (náklad).
     V souvislosti s novelou zákona o pojistném na sociální
			 zabezpečení a příspěvku na státní politiku v zaměstnanosti se nepodařilo v
			 rámci pozměňovacích návrhů v Parlamentu ČR uplatnit změnu v ustanovení
			 § 6 odst. 9 písm. s)
			 ZDP, ve kterém je nutné s účinností od zúčtování mzdy za leden 2007
			 upřesnit limit pro daňové osvobození příspěvku na penzijní připojištění se
			 státním příspěvkem placeným zaměstnavatelem na účet zaměstnance u penzijního
			 fondu. V rámci nejbližší technické novely ZDP proto bude provedena změna v
			 tomto ustanovení ještě se zpětnou účinnosti, a to od počátku zdaňovacího období
			 2007.
     Podle stávajícího znění§ 6 odst. 9 písm. s)
			 ZDP (v roce 2006 písmenu u) je maximální 5% limit pro daňové
			 osvobození příspěvku zaměstnavatele na penzijní připojištění se státním
			 příspěvkem poukázaného na účet jeho zaměstnance u penzijního fondu vázán na
			 výši vyměřovacího základu zaměstnance pro pojistné na sociální zabezpečení
			 a navíc se pojistné na sociální zabezpečení z tohoto příspěvku neplatí (ani z
			 jeho zdanitelné části, poskytnuté nad 5% limit pro daňové osvobození).
     Od ledna 2007 se ale do vyměřovacího základu pro
			 pojistné na sociální zabezpečení zahrnují všechny zdanitelné příjmy
			 zaměstnance. Tj. měla by se tam zahrnout i případná zdanitelná část příspěvku
			 zaměstnavatele, jejíž výše ovšem není známa a je ji nutno nově vypočítat právě
			 z vyměřovacího základu pro pojistné. Při stanovení vyměřovacího základu pro
			 pojistné na sociální zabezpečení se nově vychází z celkového zdanitelného
			 příjmu zaměstnance, který v tomto případě ale nelze přesně stanovit, protože
			 není známa zdanitelná část příspěvku. Tento problém (rozpor), tj. že nově musí
			 být nejdříve známá výše zdanitelných příjmů a až pak bude možné stanovit výši
			 vyměřovacího základu pro pojistné, bude řešen v roce 2007 nejbližší novelou
			 ZDP, a to se zpětnou účinností (od zúčtování mzdy za leden).
     V ust.
			 § 6 odst. 9 písm. s)
			 ZDPse proto navrhuje změna ve způsobu stanovení výše
			 zmíněného limitu, a to tak, že příspěvek zaměstnavatele na penzijní
			 připojištění se státním příspěvkem poukázaný na účet jeho zaměstnance u
			 penzijního fondu bude od ledna 2007 osvobozen od daně z příjmů maximálně do
			 výše 5 % částky stanovené postupem pro určení vyměřovacího základu
			 zaměstnance pro pojistné na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku
			 zaměstnanosti, přičemž do této částky se nezahrnuje příspěvek
			 zaměstnavatele na penzijní připojištění se státním příspěvkem. O tomto
			 postupu budou plátci daně informováni s největší pravděpodobností také na
			 internetových stránkách Ministerstva financí. Dle navrhované úpravy se tedy
			 vypočte 5% limit prakticky z fiktivního vyměřovacího základu zaměstnance, do
			 něhož nebude započtena případná zdanitelná část zmíněného příspěvku
			 zaměstnavatele.
Příklad č. 1
Bude-li měsíční zdanitelná mzda zaměstnance činit 10 000 Kč a
				příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění 800 Kč, bude postup
				následující:
- výpočet 5% měsíčního limitu pro daňové osvobození
					 příspěvku na penzijní připojištění u zaměstnance: 
Nejprve se zjistí část příspěvku, která je osvobozena od daně z
				příjmů z tzv. fiktivního vyměřovacího základu pro pojistné, tj. 5 % z 10 000
				Kč, což je 500 Kč. To znamená, že dani bude podléhat z příspěvku ve výši 800 Kč
				jen částka ve výši 300 Kč (500 Kč je od daně osvobozeno). Pak se stanoví
				skutečný vyměřovací základ zaměstnance pro pojistné, tzn. že ten bude činit 10
				300 korun, a z této částky odvede pojistné zaměstnavatel za zaměstnance i za
				sebe.
- 2. výpočet 3% ročního limitu pro zahrnutí příspěvku na
					 penzijní připojištění do daňově uznatelných výdajů (nákladů) u
					 zaměstnavatele:
Úhrn vyměřovacích základů za zdaňovací období činí 123 600 Kč (12
				x 10 300), tj. 3 % z toho činí částku 3 708 Kč. Na příspěvcích bylo zaplaceno
				zaměstnavatelem 9 600 Kč (12 x 800). To znamená, že z částky 9 600 Kč může
				zaměstnavatel zahrnout do daňově uznatelných nákladů jen částku 3 708 korun a
				částka 5 892 Kč nebude na straně zaměstnavatele daňově uznatelná.
4.1 NÁHRADA MZDY ZA PRVNÍCH 14 DNŮ TRVÁNÍ DOČASNÉ PRACOVNÍ
			 NESCHOPNOSTI
     Zákon č. 189/2006 Sb., kterým se mění některé
			 zákony v souvislosti s přijetím nového zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském
			 pojištění, obsahuje v části sedmnácté změny ZDP reagující na novou
			 připravovanou úpravu v oblasti nemocenském pojištění. Nový systém nemocenského
			 pojištění, jehož účinnost byla posunuta o jeden rok, zavede od 1. 1.
			 2008 mimo jiné účast zaměstnavatelů na finančním zabezpečení zaměstnance v
			 počátečním období dočasné pracovní neschopnosti.
     Nestandardní úpravou je právě nový způsob placení
			 náhrady mzdy nebo platu v období prvních 14 dnů trvání dočasné pracovní
			 neschopnosti (karantény), kterou má vyplácet namísto nemocenského od tohoto
			 data zaměstnavatel ze svých vlastních finančních prostředků podle
			 § 192 až 194 nového zákoníku práce (nikoliv
			 jako dosud z prostředků nemocenského pojištění). Nemocenské má náležet všem
			 pojištěncům bez rozdílu (tedy i OSVČ) v budoucnu až od 15. dne trvání
			 pracovní neschopnosti (za kalendářní dny). Nová náhrada mzdy nebo platu
			 bude náležet jen za pracovní dny nebo svátky a její výše se bude upravovat
			 podle redukčních hranic platných pro výpočet dávek nemocenského pojištění.
     Zákonná výše náhrady mzdy (tzv. základní výměra)
			 je stanovená v ust.
			 § 192 odst. 2 ZP a přísluší za první
			 tři pracovní dny nemoci ve výši 30 % z redukovaného denního průměrného výdělku
			 (dosud je to jen 25 % za první tři kalendářní dny), od čtvrtého dne do konce
			 druhého týdne pracovní neschopnosti pak ve výši 69 % a náhrada se bude snižovat
			 o 50 %, půjde-li o případy, kdy se nemocenské podle předpisů o nemocenském
			 pojištění snižuje na polovinu. Ta část náhrady mzdy (platu), která bude
			 dohodnuta nebo stanovena nad nárokovou výši (nad základní výměru) však
			 podle
			 § 192 odst. 3 zákoníku práce nesmí
			 převýšit průměrný měsíční čistý výdělek zaměstnance.
     Novelou, která byla přijata zákonem č. 189/2006 Sb.,
			 bylo v ust. § 4 odst. 1 písm. h)
			 ZDP stanoveno, že od daně z příjmů je u fyzických osob (zaměstnanců)
			 osvobozen příjem získaný ve formě náhrady mzdy (platu) nebo sníženého platu
			 (snížené odměny) po dobu prvních 14 dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti
			 (karantény) podle zvláštních právních předpisů.
     To znamená, že náhrada mzdy nebo platu, kterou bude
			 vyplácet od roku 2008 zaměstnavatel ze svých prostředků za prvních 14 dnů
			 trvání dočasné pracovní neschopnosti podle
			 § 192 až 194 zákoníku práce, byla dle stávající
			 právní úpravy v ZDP u zaměstnance osvobozena od daně z příjmů ze závislé
			 činnosti, tedy jak její nároková část podle zvláštního právního předpisu, tak i
			 její část stanovená nebo dohodnutá nad základní výměru. Celá náhrada mzdy nebo
			 platu po dobu trvání prvních 14 dnů dočasné pracovní neschopnosti by tedy zatím
			 nepodléhala ani sociálnímu a zdravotnímu pojištění a pro zaměstnavatele by byla
			 podle
			 § 24 odst. 2 písm. p) ZDP daňově
			 uznatelným výdajem (nákladem).
     Lze ovšem očekávat, že do nabytí účinnosti nového
			 zákona o nemocenském pojištění pravděpodobně dojde k určitým změnám.
			 Snahou je daňové osvobození vztáhnout jen na základní výměru náhrady vymezenou
			 v
			 ust. § 192 odst. 2 zákoníku práce,
			 nikoliv na tu část náhrady, která bude dohodnuta nebo stanovena nad základní
			 výměru. To by znamenalo, že tato navýšená a zdanitelná část náhrady mzdy nebo
			 platu by pak v budoucnu podléhala srážce pojistného a na straně zaměstnavatele
			 by byla daňově neuznatelná, resp. by mohla mít charakter tzv. zaměstnaneckého
			 benefitu, tj. pak by byla daňově uznatelná za podmínek stanovených v ust.
			 § 24 odst. 2 písm. j) bod 5
			 ZDP.
Grafické znázornění daňového posuzování některých příjmů
			 plynoucích zaměstnancům v době trvání dočasné pracovní neschopnosti
| Druh příjmu | Zdanitelný příjem
 u zaměstnance
 | Pojistné na soc. a
						zdrav.
 pojištění
 | Daňový náklad (výdaj)
 u zaměstnavatele
 | 
| Do konce roku 2007 |  |  |  | 
| Nemocenské | Ne | Ne | Vyplácí se z prostředků NP
 | 
| Od roku 2008 |  |  |  | 
| Náhrada mzdy (platu) za prvních 14 dnů trvání DPN
 do výše základní výměry
 podle
						§ 192 odst. 2 ZP
 | Ne | Ne | Ano | 
| Náhrada mzdy za prvních 14 dnů trvání DPN
 -
						dohodnuta nebo
 stanovena nad základní
 výměru podle
						§ 192 odst. 3 ZP
 | Ne (lze očekávat
 změnu)
 | Ne (lze očekávat
 změnu)
 | Ano (lze očekávat
 změnu)
 | 
| Nemocenské od 15. dne trvání DPN
 | Ne | Ne | Bude vyplácet OSSZ z prostředků
 NP
 | 
DPN = dočasná pracovní neschopnost
 Nahoru4.2 DÁVKY ÚRAZOVÉHO POJIŠTĚNÍ
      Zákon č. 267/2006 Sb., o změně zákonů
			 souvisejících s přijetím zákona o úrazovém pojištění zaměstnanců, nabývá
			 účinnosti až od 1. 1. 2008 a novela ZDP je zde uvedena v části sedmé v
			 čl. VII. Novelou se v ustanovení § 4
			 odst. 1 ZDP doplnilo nové písm. zo), podle kterého je od daně z
			 příjmů u fyzických osob osvobozen od roku 2008 příjem získaný ve formě dávek
			 z úrazového pojištění (odkaz na zákon č. 266/2006 Sb.).
     Nový zákon č. 266/2006 Sb., o úrazovém pojištění
			 zaměstnanců, s účinností od 1. ledna 2008 zakládá placení pojistného na úrazové
			 pojištění zaměstnanců a jejich odškodnění v případě poškození zdraví pracovním
			 úrazem nebo nemocí z povolání na bázi sociálního pojištění a pojištěným bude
			 nově zaměstnanec, nikoliv jako dosud zaměstnavatel.
     Úrazové pojištění budou provádět od r. 2008 okresní
			 správy sociálního zabezpečení a Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). V
			 zákoně je obsažen rovněž seznam nemocí z povolání. Nařízení vlády č. 290/1995
			 Sb., kterým se stanoví seznam nemocí z povolání, se ke stejnému datu zrušuje.
			 Dále se ke stejnému datu zrušuje také vyhláška č. 125/1993 Sb., kterou se
			 stanoví podmínky a sazby zákonného pojištění odpovědnosti organizace za škodu
			 při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, ve znění pozdějších předpisů.
     Podle právní úpravy v
			 § 205d zákona č. 65/1965 Sb. (viz
			 § 365 nového ZP) je
			 zaměstnavatel povinen platit zákonné pojištění pro případ své odpovědnosti za
			 škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání některé ze dvou komerčních
			 pojišťoven, které stanoví ZP (u České pojišťovny nebo u Pojišťovny Kooperativa)
			 a v případě pojistné události hradí náhradu škody (včetně náhrady za
			 ztrátu na výdělku) za zaměstnavatele zaměstnanci pojišťovna, tj. pojištěný je
			 zaměstnavatel.
     Podle nového zákona o úrazovém pojištění
			 zaměstnanců bude pojištěný zaměstnanec a zaměstnavatel musí platit pojistné
			 za zaměstnance v rámci systému povinného sociálního zabezpečení, tj. u
			 zaměstnanců nebudou tyto částky zdanitelné. V případě poškození zdraví
			 pracovním úrazem nebo nemocí z povolání bude zaměstnanci z…