dnes je 28.3.2024

Input:

Předkládání evidenčních listů důchodového pojištění

26.3.2021, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 2 minuty

4.5.1 Předkládání evidenčních listů důchodového pojištění

Ing. Olga Krchovová

Zaměstnavatelé jsou povinni vést potřebné záznamy o skutečnostech rozhodných pro nárok na dávky důchodového pojištění, jejich výši a výplatu a předkládat je příslušným orgánům sociálního zabezpečení.

Evidenční list důchodového pojištění (ELDP) vyhotovuje zaměstnavatel:

  • za každý kalendářní rok po účetní závěrce, nejpozději do 30. 4. následujícího roku, pokud trvala výdělečná činnost k 31. 12.,

  • do jednoho měsíce po konečném vyúčtování příjmů v případě, že skončila výdělečná činnost před 31. 12., nejpozději do 31. 1. následujícího kalendářního roku.

Evidenční listy předkládají zaměstnavatelé České správě sociálního zabezpečení v elektronické podobě formou datové zprávy prostřednictvím datové schránky nebo elektronické adresy podatelny.

ELDP zaměstnavatel předkládá do 30 dnů

  • ode dne zápisu údajů do ELDP,

  • ode dne svého zániku.

ELDP zaměstnavatel předkládá do 8 dnů

  • ode dne obdržení výzvy orgánu sociálního zabezpečení.

Při úmrtí pojištěnce se předkládá ELDP na vyžádání OSSZ ve lhůtě jí určené, případně do 3 měsíců od úmrtí, nedošlo-li k jeho vyžádání dříve.

Od 1. 1. 2010 se ELDP vedou pro všechny zaměstnance, tedy i pro poživatele starobních důchodů.

Od 1. 9. 2020 došlo v souvislosti s přijetím zákona č. 255/2020 Sb. k úpravě § 39 odst. 1 ZOPSZ, na základě kterého ELDP předkládají zaměstnavatelé ČSSZ nově pouze v elektronické podobě formou datové zprávy prostřednictvím datové schránky nebo

Nahrávám...
Nahrávám...